Friday, September 15, 2006 

BT Global Services this week laid out its vision for the next three years: its revenues to double in the USA, Japan, India and China, and £400m of annual savings, achieved through offshoring and slashing its procurement costs. £200m of this will come from a reduction in what it spends on technology from vendors on large systems integration projects.

CEO Andy Green admitted that BT had been slower than rivals such as IBM and Accenture to ramp up its offshore headcount. But he claimed that BT Global Services is thriving as the fastest-growing division within BT. He said that the division was outperforming its closest rivals, T-Systems, Orange Enterprise and AT&T Enterprise, which had all posted revenue declines for the most recent quarter. He said BT was fast becoming a familiar brand to businessmen in New York, Tokyo, Mumbai and Shanghai.

He disclosed a few revenue figures not revealed before. For the financial year ending March 2006, UK revenues rose just 2% to £5.5bn, while overseas revenues shot up 48% to £3.3bn. And of the £8.8bn total revenue, £1.6bn was captive work for its parent, while of the remaining £7.2bn, 18% came from the UK government sector and 17% from financial services. BT said it still harbours ambitions to conquer America, despite the failure of the ‘Concert’ partnership with V in the 1990s.

In a separate story, BT announced it has chosen Chinese vendor ZTE to develop a dual-mode handset — 3G and DAB-IP — for launch by its BT Movio subsidiary next year. DAB-IP (in other words, IP over the DAB digital radio network) will enable BT Movio to broadcast four TV channels at acceptable quality to the handset. 3G will enable video-on-demand, so that the users can specify what video clips or programmes they wish to watch. UK legislation specifies that no more than 30% of the DAB spectrum can be used for non-radio purposes, so BT is lobbying for more DAB spectrum to be released, to enable higher quality video and/or more TV channels.

Foundation Repair Contractor And Mold Removal In Chattanooga Knoxville And Franklin Area

by

ashok.cis

Foundation repair is certainly an issue that most of the homeowners face daily. But due to busy schedules and merely small repairs required the problem is usually neglected. But foundation repair is an issue which should not be ignored and immediate remedy should be applied as delaying may create big troubles latter. Small cracks are avoided thinking that it is not so big deal but in due course of time this small cracks turn out as huge troubles.

Foundation repair contractor and mold removal in Chattanooga Knoxville and Franklin offers wide ranging effective service to deliver adequate solutions. Generally wet basement or leaking basement results mold deposition and foundation wall cracks due to unwanted water getting deposited in the basement. Since avoided priory these problems increase day by day and turn to bizarre later. This results unnecessary time wastage, troubles and overhead expense as well.

Let’s have a look,which points should be focused by an professional foundation repair contractor like Atlantis Water Proofing Professional do:

Affordable time optimized solutions are available for varied problems related to foundation repairs as:

1.Cracked Walls

YouTube Preview Image

2.Bowed Walls

3.Foundation Settlement

Various systems are acquired for providing effective solutions for above mentioned problems:

1.Wall Braces

2.Carbon Fiber Stabilization

3.Crack repair

These foundation repair contractor cover wide ranging services and areas for delivering maximum benefits and to utmost crowd. The services included are: foundation repair contractor, mold removal and the area covered are Chattanooga, Knoxville, Franklin, Nashville, Cookeville and many more.

Molds are something that is deposited almost anywhere and is most commonly found in all homes mainly on basement and foundation walls. The ratio of mold deposition increases during rains as the humidity level is increased and wet basement reacts instant to wall damage and mold deposition. Moldy basement increases the trouble day by day as the chances of spreading infection increases also it results radon in air which is a noxious gas that is very harmful. Mold removal is the most essential move as if delayed or avoided for long can be a mess and dangerous as well for you. Also it is essential to perform the mold removal before moving ahead for waterproofing as if done prior can be highly dangerous as mold spores would spread all over the walls everywhere and it will be uncontrollable trouble and will keep increasing.

Now the question appears is why it is essential to go through the entire procedure of mold removal? So here is the answer, mold deposition if not solved till long time creates various infections and harmful bacteria that are deadly dangerous for you and your family. Lets have a glance on some of the infections and other disease created when mold removal is avoided:

Allergic reactions

Asthma

Hypersensitivity Pneumonia

Irritation and adverse effects

Immune system related infections

Hire Foundation repair contractors and mold removal in Chattanooga Knoxville and Franklin area for acquiring most beneficial and effective services for foundation repair related issues and all concerns of mold removal.

Atlantis Waterproofing, Foundation Repair Contractor & Mold removal provides affordable financing options to homeowners for their foundation repair and mold removal in Chattanooga, Knoxville, Franklin and many area.

Foundation repair contractor in Chattanooga

, Knoxville and

Mold removal in Franklin

from Atlantis water proofing company which is a BBB accredited,are the affordable and reliable for your home improvement.

Article Source:

ArticleRich.com

The Daily Telegraph

Posted July 24th, 2014 by

The Daily Telegraph is a daily morning broadsheet[specify] newspaper, published in London and distributed throughout the United Kingdom and internationally. The newspaper was founded by Arthur B. Sleigh in June 1855 as The Daily Telegraph and Courier, and since 2004 has been owned by David and Frederick Barclay. It had a daily circulation of 523,048 in March 2014,[2] down from 552,065 in early 2013.[3] In comparison, The Times had an average daily circulation of 400,060,[3] down to 394,448.[4]

It is the sister paper of The Sunday Telegraph. It is run separately with a different editorial staff, but there is some cross-usage of stories, and the two titles share a website.

The Daily Telegraph and Courier was founded by Colonel Arthur B. Sleigh in June 1855 to air a personal grievance against the future Commander-in-chief of the British Army, Prince George, Duke of Cambridge.[1][5] Joseph Moses Levy, the owner of The Sunday Times, agreed to print the newspaper, and the first edition was published on 29 June 1855. The paper cost 2d and was four pages long.[1] It was not a success, and Sleigh was unable to pay Levy the printing bill.[5] Levy took over the newspaper, his aim being to produce a cheaper newspaper than his main competitors in London, the Daily News and The Morning Post, to expand the size of the overall market.[citation needed]

Levy then appointed his son, Edward Levy-Lawson, and Thornton Leigh Hunt to edit the newspaper, and relaunched it as The Daily Telegraph, with the slogan “the largest, best, and cheapest newspaper in the world”.[6] Hunt laid out the newspaper’s principles in a memorandum sent to Levy: “We should report all striking events in science, so told that the intelligent public can understand what has happened and can see its bearing on our daily life and our future. The same principle should apply to all other events—to fashion, to new inventions, to new methods of conducting business”.[7]

In 1876 Jules Verne published his novel Michael Strogoff, whose plot takes place during a fictional uprising and war in Siberia. Verne included among the book’s characters a war correspondent of The Daily Telegraph, named Harry Blount—who is depicted as an exceptionally dedicated, resourceful and brave journalist, taking great personal risks in order to follow closely the ongoing war and bring accurate news of it to the Telegraph‘s readership, ahead of competing papers.[8]

In 1908, Kaiser Wilhelm II of Germany gave a controversial interview to The Daily Telegraph that severely damaged Anglo-German relations and added to international tensions in the build-up to World War I.[non-primary source needed][9] In 1928 the son of the 1st Baron Burnham sold it to the 1st Viscount Camrose, in partnership with his brother Viscount Kemsley and the 1st Baron Iliffe. Both the Camrose (Berry) and Burnham (Levy-Lawson) families remained involved in management until Conrad Black took control in 1986.

In 1937 the newspaper absorbed The Morning Post, which traditionally espoused a conservative position and sold predominantly amongst the retired officer class. Originally William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose, bought The Morning Post with the intention of publishing it alongside The Daily Telegraph, but poor sales of the former led him to merge the two. For some years the paper was retitled The Daily Telegraph and Morning Post before it reverted to just The Daily Telegraph. In the late 1930s, Victor Gordon Lennox, The Telegraph’s diplomatic editor published an anti-appeasement private newspaper The Whitehall Letter that received much of its information from leaks from Sir Robert Vansittart, the Permanent Under-Secretary of the Foreign Office and Reginald “Rex” Leeper, the Foreign Office’s Press Secretary[10] As an result, Gordon Lennox was monitored by MI5[10]

In November 1940, with Fleet Street subjected to almost daily bombing raids by the Luftwaffe, The Telegraph started printing in Manchester at Kemsley House (now The Printworks entertainment venue), which was run by Camrose’s brother Kemsley. Manchester quite often printed the entire run of The Telegraph when its Fleet Street offices were under threat. The name Kemsley House was changed to Thomson House in 1959. In 1986 printing of Northern editions of the Daily and Sunday Telegraph moved to Trafford Park and in 2008 to Newsprinters at Knowsley, Liverpool.

During the Second World War, The Daily Telegraph covertly helped in the recruitment of code-breakers for Bletchley Park. The ability to solve The Telegraph’s crossword in under 12 minutes was considered a recruitment test. The newspaper was asked to organise a crossword competition, after which each of the successful participants was contacted and asked if they would be prepared to undertake “a particular type of work as a contribution to the war effort”. The competition itself was won by F H W Hawes of Dagenham who finished the crossword in less than eight minutes.[11]

Canadian businessman Conrad Black, through companies controlled by him, bought the Telegraph Group in 1986. Black, through his holding company Ravelston Corporation, owned 78% of Hollinger Inc. which in turn owned 30% of Hollinger International. Hollinger International in turn owned the Telegraph Group and other publications such as the Chicago Sun-Times, the Jerusalem Post and The Spectator.

On 18 January 2004, Black was dismissed as chairman of the Hollinger International board over allegations of financial wrongdoing. Black was also sued by the company. Later that day it was reported that the Barclay brothers had agreed to purchase Black’s 78% interest in Hollinger Inc. for £245m, giving them a controlling interest in the company, and to buy out the minority shareholders later. However, a lawsuit was filed by the Hollinger International board to try to block Black from selling his shares in Hollinger Inc. until an investigation into his dealings was completed. Black filed a countersuit but, eventually, United States judge Leo Strine sided with the Hollinger International board and blocked Black from selling his Hollinger Inc. shares to the twins. On 7 March 2004, the twins announced that they were launching another bid, this time just for The Daily Telegraph and its Sunday sister paper rather than all of Hollinger Inc. Current[when?] owner of the Daily Express, Richard Desmond, was also interested in purchasing the paper, selling his interest in several pornographic magazines to finance the initiative. Desmond withdrew in March 2004, when the price climbed above £600m, as did Daily Mail and General Trust plc on 17 June.[citation needed]

The Barclay brothers purchased the Telegraph Group for around £665m in late June 2004. Sir David Barclay suggested that The Daily Telegraph might in the future no longer be the “house newspaper” of the Conservatives. In an interview with The Guardian he said, “Where the government are right we shall support them”. The editorial board endorsed the Conservative Party in the 2005 general election. 15 November 2004 was the tenth anniversary of the launch of The Telegraph’s website Electronic Telegraph. Now re-launched as www.telegraph.co.uk telegraph.co.uk. On 8 May 2006 the first stage of a major redesign of the website took place, with a wider page layout and greater prominence for audio, video and journalist blogs.

On 10 October 2005, The Daily Telegraph relaunched to incorporate a tabloid sports section and a new standalone business section. The Daily Mail’s star columnist and political analyst Simon Heffer left that paper in October 2005 to rejoin The Daily Telegraph, where he has become associate editor. Heffer has written two columns a week for the paper since late October 2005 and is a regular contributor to the news podcast. In November 2005 the first regular podcast service by a newspaper in the UK was launched.[12] Just before Christmas 2005, it was announced that the Telegraph titles would be moving from Canada Place in Canary Wharf, to Victoria Plaza near Victoria Station in central London.[13] The new office features a ‘hub and spoke’ layout for the newsroom to produce content for print and online editions.

In October 2006, with its relocation to Victoria, the company was renamed the Telegraph Media Group, repositioning itself as a multimedia company. On 2 September 2008, the Daily Telegraph was printed with colour on each page for the first time when it left Westferry for Newsprinters at Broxbourne, Hertfordshire, another arm of the Murdoch (Rupert Murdoch) company.[14] The paper is also printed in Liverpool and Glasgow by Newsprinters. In May 2009, the daily and Sunday editions published details of MPs’ expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.

In June 2014, The Telegraph was criticised for its policy of replacing experienced journalists and news managers with less-experienced staff and Search Engine Optimisers[15]

The Daily Telegraph has been politically conservative in modern times.[16] The personal links between the paper’s editors and the leadership of the Conservative Party, along with the paper’s generally right wing stance and influence over Conservative activists, have resulted in the paper commonly being referred to, especially in Private Eye, as the Torygraph.[16] Even when Conservative support was shown to have slumped in the opinion polls and Labour became ascendant in them (particularly when leader Tony Blair rebranded the party as “New Labour” on becoming leader after the death of John Smith in 1994), the newspaper remained loyal to the Conservatives. This loyalty continued after Labour ousted the Conservatives from power by a landslide election result in 1997, and in the face of Labour election wins in 2001 and the third successive Labour election win in 2005.

The Daily Telegraph’s sister Sunday paper was founded in 1961. The writer Sir Peregrine Worsthorne is probably the best known journalist associated with the title (1961–97), eventually being editor for three years from 1986. In 1989 the Sunday title was briefly merged into a seven-day operation under Max Hastings’s overall control. In 2005 the paper was revamped, a glossy fashion magazine being added to the more traditional review section. It costs £2.00 and includes separate Money, Home and Living, Sport, Travel and Business supplements. Circulation of The Sunday Telegraph in July 2010 was 505,214 (ABC)

The Young Telegraph was a weekly section of The Daily Telegraph published as a 14-page supplement in the weekend edition of the newspaper. The Young Telegraph featured a mixture of news, features, cartoon strips and product reviews aimed at 8–12-year-olds. It was edited by Damien Kelleher (1993–97) and Kitty Melrose (1997–1999). Launched in 1990, the award-winning supplement also ran original serialised stories featuring popular brands such as Young Indiana Jones and the British children’s sitcom Maid Marian and her Merry Men. In 1995, an interactive spin-off called Electronic Young Telegraph was launched on floppy disk. Described as an interactive computer magazine for children, Electronic Young Telegraph was edited by Adam Tanswell, who led the re-launch of the product on CD-Rom in 1998.[17] Electronic Young Telegraph featured original content including interactive quizzes, informative features and computer games, as well as entertainment news and reviews. It was later re-branded as T:Drive in 1999.

Telegraph.co.uk is the online version of the newspaper. It includes articles from the print editions of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph, as well as web-only content such as breaking news, features, picture galleries and blogs. It was named UK Consumer Website of the Year in 2007[18] and Digital Publisher of the year in 2009[19] by the Association of Online Publishers.[20] The site is overseen by Kate Day,[21] digital director of Telegraph Media Group. Other staff include Shane Richmond, head of technology (editorial),[22] and Ian Douglas, head of digital production.[23] The site, which has been the focus of the group’s efforts to create an integrated news operation producing content for print and online from the same newsroom, completed a relaunch during 2008 involving the use of the Escenic content management system, popular among northern European and Scandinavian newspaper groups. Telegraph TV is an Online Video on Demand Television service run by The Daily Telegraph and the Sunday Telegraph. It is hosted on The Telegraph’s official website, telegraph.co.uk.

Telegraph.co.uk became the most popular UK newspaper site in April 2008.[24] It was overtaken by Guardian.co.uk in April 2009 and later by “Mail Online”.[25] As of December 2010, “Telegraph.co.uk” is now the third most visited British newspaper website with 1.7 million daily browsers compared to 2.3 million for “Guardian.co.uk” and nearly 3 million for “Mail Online”.[26]

In November 2012 international customers accessing the Telegraph.co.uk site would have to sign up for a subscription package. Visitors had access to 20 free articles a month having to subscribe for unlimited access.In March 2013 the pay meter system was also rolled out in the UK.[1]

The website was launched, under the name electronic telegraph at midday on 15 November 1994 at the headquarters of The Daily Telegraph at Canary Wharf in London Docklands. It was Europe’s first daily web-based newspaper. Initially the site published only the top stories from the print edition of the newspaper but it gradually increased its coverage until virtually all of the newspaper was carried online and the website was also publishing original material. The website, hosted on a Sun Microsystems Sparc 20 server and connected via a 64 kbit/s leased line from Demon Internet, was edited by Ben Rooney. Key personnel behind the launch of the site were Matthew Doull and Saul Klein and the then marketing manager of The Daily Telegraph, Hugo Drayton, and the webmaster Fiona Carter. Drayton later became managing director of the newspaper.

An early coup for the site was the publication of articles by Ambrose Evans-Pritchard on Bill Clinton and the Whitewater controversy. The availability of the articles online brought a large American audience to the site. In 1997, the Clinton administration issued a 331-page report that accused Evans-Pritchard of peddling “right-wing inventions”. Derek Bishton, who by then had succeeded Rooney as editor, later wrote: “In the days before ET it would have been highly unlikely that anyone in the US would have been aware of Evans-Pritchard’s work – and certainly not to the extent that the White House would be forced to issue such a lengthy rebuttal.”[27] Bishton, who is now[when?] consulting editor for Telegraph Media Group, was followed as editor by Richard Burton, who was made redundant in August 2006. Edward Roussel replaced Burton.

My Telegraph offers a platform for readers to have their own blog, save articles, and network with other readers. Launched in May 2007, My Telegraph won a Cross Media Award from international newspaper organisation IFRA in October 2007.[28] One of the judges, Robert Cauthorn, described the project as “the best deployment of blogging yet seen in any newspaper anywhere in the world”.

In May 2009 the daily and Sunday editions published details of MPs’ expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.

In December 2010 Telegraph reporters posing as constituents secretly recorded Business Secretary Vince Cable. In an undisclosed part of the transcript given to the BBC’s Robert Peston by a whistleblower unhappy that the Telegraph had not published Cable’s comments in full, Cable stated in reference to Rupert Murdoch’s News Corporation takeover bid for BSkyB, “I have declared war on Mr Murdoch and I think we are going to win.”[29] Following this revelation, Cable had his responsibility for media affairs – including ruling on Murdoch’s takeover plans – withdrawn from his role as business secretary.[30] In May 2011 the Press Complaints Commission upheld a complaint regarding the Telegraph’s use of subterfuge: “On this occasion, the commission was not convinced that the public interest was such as to justify proportionately this level of subterfuge.”[31] In July 2011 a firm of private investigators hired by the Telegraph to track the source of the leak concluded “strong suspicion” that two former Telegraph employees who had moved to News International, one of them Will Lewis, had gained access to the transcript and audio files and leaked them to Peston.[32]

The Daily Telegraph has published at least four premature obituaries:

At the 2010 British Press Awards The Telegraph was named the “National Newspaper of the Year” for its coverage of the 2009 expenses scandal (named “Scoop of the Year”), with William Lewis winning “Journalist of the Year”.[35] The Telegraph won “Team of the Year” in 2004 for its coverage of the Iraq War.[35] The paper also won “Columnist of the Year” three years’ running from 2002 to 2004: Zoë Heller (2002), Robert Harris (2003) and Boris Johnson (2004).[35]

In 1979, following a letter in The Daily Telegraph and a Government report highlighting the shortfall in care available for premature babies, Bliss, the special care baby charity, was founded. In 2009, as part of the Bliss 30th birthday celebrations, the charity was chosen as one of four beneficiaries of the newspaper’s Christmas Charity Appeal. In February 2010 a cheque was presented to Bliss for £120,000.

The newspaper runs a charity appeal every Christmas, choosing different charities each year. In 2009, £1.2 million was raised.

Friday, September 15, 2006 

BT Global Services this week laid out its vision for the next three years: its revenues to double in the USA, Japan, India and China, and £400m of annual savings, achieved through offshoring and slashing its procurement costs. £200m of this will come from a reduction in what it spends on technology from vendors on large systems integration projects.

CEO Andy Green admitted that BT had been slower than rivals such as IBM and Accenture to ramp up its offshore headcount. But he claimed that BT Global Services is thriving as the fastest-growing division within BT. He said that the division was outperforming its closest rivals, T-Systems, Orange Enterprise and AT&T Enterprise, which had all posted revenue declines for the most recent quarter. He said BT was fast becoming a familiar brand to businessmen in New York, Tokyo, Mumbai and Shanghai.

He disclosed a few revenue figures not revealed before. For the financial year ending March 2006, UK revenues rose just 2% to £5.5bn, while overseas revenues shot up 48% to £3.3bn. And of the £8.8bn total revenue, £1.6bn was captive work for its parent, while of the remaining £7.2bn, 18% came from the UK government sector and 17% from financial services. BT said it still harbours ambitions to conquer America, despite the failure of the ‘Concert’ partnership with V in the 1990s.

In a separate story, BT announced it has chosen Chinese vendor ZTE to develop a dual-mode handset — 3G and DAB-IP — for launch by its BT Movio subsidiary next year. DAB-IP (in other words, IP over the DAB digital radio network) will enable BT Movio to broadcast four TV channels at acceptable quality to the handset. 3G will enable video-on-demand, so that the users can specify what video clips or programmes they wish to watch. UK legislation specifies that no more than 30% of the DAB spectrum can be used for non-radio purposes, so BT is lobbying for more DAB spectrum to be released, to enable higher quality video and/or more TV channels.

The Daily Telegraph

Posted July 23rd, 2014 by

The Daily Telegraph is a daily morning broadsheet[specify] newspaper, published in London and distributed throughout the United Kingdom and internationally. The newspaper was founded by Arthur B. Sleigh in June 1855 as The Daily Telegraph and Courier, and since 2004 has been owned by David and Frederick Barclay. It had a daily circulation of 523,048 in March 2014,[2] down from 552,065 in early 2013.[3] In comparison, The Times had an average daily circulation of 400,060,[3] down to 394,448.[4]

It is the sister paper of The Sunday Telegraph. It is run separately with a different editorial staff, but there is some cross-usage of stories, and the two titles share a website.

The Daily Telegraph and Courier was founded by Colonel Arthur B. Sleigh in June 1855 to air a personal grievance against the future Commander-in-chief of the British Army, Prince George, Duke of Cambridge.[1][5] Joseph Moses Levy, the owner of The Sunday Times, agreed to print the newspaper, and the first edition was published on 29 June 1855. The paper cost 2d and was four pages long.[1] It was not a success, and Sleigh was unable to pay Levy the printing bill.[5] Levy took over the newspaper, his aim being to produce a cheaper newspaper than his main competitors in London, the Daily News and The Morning Post, to expand the size of the overall market.[citation needed]

Levy then appointed his son, Edward Levy-Lawson, and Thornton Leigh Hunt to edit the newspaper, and relaunched it as The Daily Telegraph, with the slogan “the largest, best, and cheapest newspaper in the world”.[6] Hunt laid out the newspaper’s principles in a memorandum sent to Levy: “We should report all striking events in science, so told that the intelligent public can understand what has happened and can see its bearing on our daily life and our future. The same principle should apply to all other events—to fashion, to new inventions, to new methods of conducting business”.[7]

In 1876 Jules Verne published his novel Michael Strogoff, whose plot takes place during a fictional uprising and war in Siberia. Verne included among the book’s characters a war correspondent of The Daily Telegraph, named Harry Blount—who is depicted as an exceptionally dedicated, resourceful and brave journalist, taking great personal risks in order to follow closely the ongoing war and bring accurate news of it to the Telegraph‘s readership, ahead of competing papers.[8]

In 1908, Kaiser Wilhelm II of Germany gave a controversial interview to The Daily Telegraph that severely damaged Anglo-German relations and added to international tensions in the build-up to World War I.[non-primary source needed][9] In 1928 the son of the 1st Baron Burnham sold it to the 1st Viscount Camrose, in partnership with his brother Viscount Kemsley and the 1st Baron Iliffe. Both the Camrose (Berry) and Burnham (Levy-Lawson) families remained involved in management until Conrad Black took control in 1986.

In 1937 the newspaper absorbed The Morning Post, which traditionally espoused a conservative position and sold predominantly amongst the retired officer class. Originally William Ewart Berry, 1st Viscount Camrose, bought The Morning Post with the intention of publishing it alongside The Daily Telegraph, but poor sales of the former led him to merge the two. For some years the paper was retitled The Daily Telegraph and Morning Post before it reverted to just The Daily Telegraph. In the late 1930s, Victor Gordon Lennox, The Telegraph’s diplomatic editor published an anti-appeasement private newspaper The Whitehall Letter that received much of its information from leaks from Sir Robert Vansittart, the Permanent Under-Secretary of the Foreign Office and Reginald “Rex” Leeper, the Foreign Office’s Press Secretary[10] As an result, Gordon Lennox was monitored by MI5[10]

In November 1940, with Fleet Street subjected to almost daily bombing raids by the Luftwaffe, The Telegraph started printing in Manchester at Kemsley House (now The Printworks entertainment venue), which was run by Camrose’s brother Kemsley. Manchester quite often printed the entire run of The Telegraph when its Fleet Street offices were under threat. The name Kemsley House was changed to Thomson House in 1959. In 1986 printing of Northern editions of the Daily and Sunday Telegraph moved to Trafford Park and in 2008 to Newsprinters at Knowsley, Liverpool.

During the Second World War, The Daily Telegraph covertly helped in the recruitment of code-breakers for Bletchley Park. The ability to solve The Telegraph’s crossword in under 12 minutes was considered a recruitment test. The newspaper was asked to organise a crossword competition, after which each of the successful participants was contacted and asked if they would be prepared to undertake “a particular type of work as a contribution to the war effort”. The competition itself was won by F H W Hawes of Dagenham who finished the crossword in less than eight minutes.[11]

Canadian businessman Conrad Black, through companies controlled by him, bought the Telegraph Group in 1986. Black, through his holding company Ravelston Corporation, owned 78% of Hollinger Inc. which in turn owned 30% of Hollinger International. Hollinger International in turn owned the Telegraph Group and other publications such as the Chicago Sun-Times, the Jerusalem Post and The Spectator.

On 18 January 2004, Black was dismissed as chairman of the Hollinger International board over allegations of financial wrongdoing. Black was also sued by the company. Later that day it was reported that the Barclay brothers had agreed to purchase Black’s 78% interest in Hollinger Inc. for £245m, giving them a controlling interest in the company, and to buy out the minority shareholders later. However, a lawsuit was filed by the Hollinger International board to try to block Black from selling his shares in Hollinger Inc. until an investigation into his dealings was completed. Black filed a countersuit but, eventually, United States judge Leo Strine sided with the Hollinger International board and blocked Black from selling his Hollinger Inc. shares to the twins. On 7 March 2004, the twins announced that they were launching another bid, this time just for The Daily Telegraph and its Sunday sister paper rather than all of Hollinger Inc. Current[when?] owner of the Daily Express, Richard Desmond, was also interested in purchasing the paper, selling his interest in several pornographic magazines to finance the initiative. Desmond withdrew in March 2004, when the price climbed above £600m, as did Daily Mail and General Trust plc on 17 June.[citation needed]

The Barclay brothers purchased the Telegraph Group for around £665m in late June 2004. Sir David Barclay suggested that The Daily Telegraph might in the future no longer be the “house newspaper” of the Conservatives. In an interview with The Guardian he said, “Where the government are right we shall support them”. The editorial board endorsed the Conservative Party in the 2005 general election. 15 November 2004 was the tenth anniversary of the launch of The Telegraph’s website Electronic Telegraph. Now re-launched as www.telegraph.co.uk telegraph.co.uk. On 8 May 2006 the first stage of a major redesign of the website took place, with a wider page layout and greater prominence for audio, video and journalist blogs.

On 10 October 2005, The Daily Telegraph relaunched to incorporate a tabloid sports section and a new standalone business section. The Daily Mail’s star columnist and political analyst Simon Heffer left that paper in October 2005 to rejoin The Daily Telegraph, where he has become associate editor. Heffer has written two columns a week for the paper since late October 2005 and is a regular contributor to the news podcast. In November 2005 the first regular podcast service by a newspaper in the UK was launched.[12] Just before Christmas 2005, it was announced that the Telegraph titles would be moving from Canada Place in Canary Wharf, to Victoria Plaza near Victoria Station in central London.[13] The new office features a ‘hub and spoke’ layout for the newsroom to produce content for print and online editions.

In October 2006, with its relocation to Victoria, the company was renamed the Telegraph Media Group, repositioning itself as a multimedia company. On 2 September 2008, the Daily Telegraph was printed with colour on each page for the first time when it left Westferry for Newsprinters at Broxbourne, Hertfordshire, another arm of the Murdoch (Rupert Murdoch) company.[14] The paper is also printed in Liverpool and Glasgow by Newsprinters. In May 2009, the daily and Sunday editions published details of MPs’ expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.

In June 2014, The Telegraph was criticised for its policy of replacing experienced journalists and news managers with less-experienced staff and Search Engine Optimisers[15]

The Daily Telegraph has been politically conservative in modern times.[16] The personal links between the paper’s editors and the leadership of the Conservative Party, along with the paper’s generally right wing stance and influence over Conservative activists, have resulted in the paper commonly being referred to, especially in Private Eye, as the Torygraph.[16] Even when Conservative support was shown to have slumped in the opinion polls and Labour became ascendant in them (particularly when leader Tony Blair rebranded the party as “New Labour” on becoming leader after the death of John Smith in 1994), the newspaper remained loyal to the Conservatives. This loyalty continued after Labour ousted the Conservatives from power by a landslide election result in 1997, and in the face of Labour election wins in 2001 and the third successive Labour election win in 2005.

The Daily Telegraph’s sister Sunday paper was founded in 1961. The writer Sir Peregrine Worsthorne is probably the best known journalist associated with the title (1961–97), eventually being editor for three years from 1986. In 1989 the Sunday title was briefly merged into a seven-day operation under Max Hastings’s overall control. In 2005 the paper was revamped, a glossy fashion magazine being added to the more traditional review section. It costs £2.00 and includes separate Money, Home and Living, Sport, Travel and Business supplements. Circulation of The Sunday Telegraph in July 2010 was 505,214 (ABC)

The Young Telegraph was a weekly section of The Daily Telegraph published as a 14-page supplement in the weekend edition of the newspaper. The Young Telegraph featured a mixture of news, features, cartoon strips and product reviews aimed at 8–12-year-olds. It was edited by Damien Kelleher (1993–97) and Kitty Melrose (1997–1999). Launched in 1990, the award-winning supplement also ran original serialised stories featuring popular brands such as Young Indiana Jones and the British children’s sitcom Maid Marian and her Merry Men. In 1995, an interactive spin-off called Electronic Young Telegraph was launched on floppy disk. Described as an interactive computer magazine for children, Electronic Young Telegraph was edited by Adam Tanswell, who led the re-launch of the product on CD-Rom in 1998.[17] Electronic Young Telegraph featured original content including interactive quizzes, informative features and computer games, as well as entertainment news and reviews. It was later re-branded as T:Drive in 1999.

Telegraph.co.uk is the online version of the newspaper. It includes articles from the print editions of The Daily Telegraph and The Sunday Telegraph, as well as web-only content such as breaking news, features, picture galleries and blogs. It was named UK Consumer Website of the Year in 2007[18] and Digital Publisher of the year in 2009[19] by the Association of Online Publishers.[20] The site is overseen by Kate Day,[21] digital director of Telegraph Media Group. Other staff include Shane Richmond, head of technology (editorial),[22] and Ian Douglas, head of digital production.[23] The site, which has been the focus of the group’s efforts to create an integrated news operation producing content for print and online from the same newsroom, completed a relaunch during 2008 involving the use of the Escenic content management system, popular among northern European and Scandinavian newspaper groups. Telegraph TV is an Online Video on Demand Television service run by The Daily Telegraph and the Sunday Telegraph. It is hosted on The Telegraph’s official website, telegraph.co.uk.

Telegraph.co.uk became the most popular UK newspaper site in April 2008.[24] It was overtaken by Guardian.co.uk in April 2009 and later by “Mail Online”.[25] As of December 2010, “Telegraph.co.uk” is now the third most visited British newspaper website with 1.7 million daily browsers compared to 2.3 million for “Guardian.co.uk” and nearly 3 million for “Mail Online”.[26]

In November 2012 international customers accessing the Telegraph.co.uk site would have to sign up for a subscription package. Visitors had access to 20 free articles a month having to subscribe for unlimited access.In March 2013 the pay meter system was also rolled out in the UK.[1]

The website was launched, under the name electronic telegraph at midday on 15 November 1994 at the headquarters of The Daily Telegraph at Canary Wharf in London Docklands. It was Europe’s first daily web-based newspaper. Initially the site published only the top stories from the print edition of the newspaper but it gradually increased its coverage until virtually all of the newspaper was carried online and the website was also publishing original material. The website, hosted on a Sun Microsystems Sparc 20 server and connected via a 64 kbit/s leased line from Demon Internet, was edited by Ben Rooney. Key personnel behind the launch of the site were Matthew Doull and Saul Klein and the then marketing manager of The Daily Telegraph, Hugo Drayton, and the webmaster Fiona Carter. Drayton later became managing director of the newspaper.

An early coup for the site was the publication of articles by Ambrose Evans-Pritchard on Bill Clinton and the Whitewater controversy. The availability of the articles online brought a large American audience to the site. In 1997, the Clinton administration issued a 331-page report that accused Evans-Pritchard of peddling “right-wing inventions”. Derek Bishton, who by then had succeeded Rooney as editor, later wrote: “In the days before ET it would have been highly unlikely that anyone in the US would have been aware of Evans-Pritchard’s work – and certainly not to the extent that the White House would be forced to issue such a lengthy rebuttal.”[27] Bishton, who is now[when?] consulting editor for Telegraph Media Group, was followed as editor by Richard Burton, who was made redundant in August 2006. Edward Roussel replaced Burton.

My Telegraph offers a platform for readers to have their own blog, save articles, and network with other readers. Launched in May 2007, My Telegraph won a Cross Media Award from international newspaper organisation IFRA in October 2007.[28] One of the judges, Robert Cauthorn, described the project as “the best deployment of blogging yet seen in any newspaper anywhere in the world”.

In May 2009 the daily and Sunday editions published details of MPs’ expenses. This led to a number of high-profile resignations from both the ruling Labour administration and the Conservative opposition.

In December 2010 Telegraph reporters posing as constituents secretly recorded Business Secretary Vince Cable. In an undisclosed part of the transcript given to the BBC’s Robert Peston by a whistleblower unhappy that the Telegraph had not published Cable’s comments in full, Cable stated in reference to Rupert Murdoch’s News Corporation takeover bid for BSkyB, “I have declared war on Mr Murdoch and I think we are going to win.”[29] Following this revelation, Cable had his responsibility for media affairs – including ruling on Murdoch’s takeover plans – withdrawn from his role as business secretary.[30] In May 2011 the Press Complaints Commission upheld a complaint regarding the Telegraph’s use of subterfuge: “On this occasion, the commission was not convinced that the public interest was such as to justify proportionately this level of subterfuge.”[31] In July 2011 a firm of private investigators hired by the Telegraph to track the source of the leak concluded “strong suspicion” that two former Telegraph employees who had moved to News International, one of them Will Lewis, had gained access to the transcript and audio files and leaked them to Peston.[32]

The Daily Telegraph has published at least four premature obituaries:

At the 2010 British Press Awards The Telegraph was named the “National Newspaper of the Year” for its coverage of the 2009 expenses scandal (named “Scoop of the Year”), with William Lewis winning “Journalist of the Year”.[35] The Telegraph won “Team of the Year” in 2004 for its coverage of the Iraq War.[35] The paper also won “Columnist of the Year” three years’ running from 2002 to 2004: Zoë Heller (2002), Robert Harris (2003) and Boris Johnson (2004).[35]

In 1979, following a letter in The Daily Telegraph and a Government report highlighting the shortfall in care available for premature babies, Bliss, the special care baby charity, was founded. In 2009, as part of the Bliss 30th birthday celebrations, the charity was chosen as one of four beneficiaries of the newspaper’s Christmas Charity Appeal. In February 2010 a cheque was presented to Bliss for £120,000.

The newspaper runs a charity appeal every Christmas, choosing different charities each year. In 2009, £1.2 million was raised.

Tweet Adder Twitter Marketing

Posted July 12th, 2014 by

Tweet Adder – Twitter Marketing

by

Heather P. Knight

One of the easiest and simplest ways to manage Twitter accounts and to increase the targeted Twitter followers legitimately is by using Tweet Adder.

In this Tweet Adder Review we are going to have a look what Tweet Adder is and whether it will be beneficial in helping you with the promotion of your website, products and services on Twitter.

If one read a Tweet Adder Review, then he or she will come to know about it and what it is used for.

A Social Site like Twitter has become not only a means of keeping informed about oneself but also has become a means to promote ourselves, our products and business too.

This is the main reason why people want to add more and more followers to their business as the followers who follow are potential clients and buyers of the future.

Maintaining a Twitter account and keeping it updated it a hectic process. People who want to add more and more followers need to work even more get the desired results, for this reason you might find this Tweet Adder Review rather helpful.

To lessen the burden Tweet Adder take the help of several Twitter account management tools available in the market and combine it into one very effective tool. From all the Twitter Marketing Tools on the market Tweet Adder is the most popular and most reliable.

YouTube Preview Image

With all the recent Google updates Tweet Adder was the only Twitter Marketing Tool that went through these updates without any sort of problem. It is a known fact that a majority of questionable Twitter Marketing Tools closed their doors due to the questionable operation methods they used.

One Two Five Me and many other successful Online Marketers and legitimate websites has been making use of Tweet Adder for years. It is without a doubt the most preferred and the most reliable Twitter Marketing Tool that you will find.

It is one of the most popular automated account management tools available in the market which help in getting followers quickly. The reason for its popularity is it comes with step by step how to use instructions and one needs not to be an expert to use it.

It comes with several options and features which are helpful in promoting and marketing one s business. It has an auto follow and auto un-follow option which enables a user to add followers of his interest and block the undesirable.

It has this unique ability to un-follow the users who do not follow back. There are many advantages of using this tool. A person is able to set up as many as 10-20 accounts at a time and manage them with ease. Multiple accounts can be operated at one time in the background.

The Cost

This software is available for nominal onetime payment only. It does not need any monthly subscription. It is the most economic and effortless was to multiply one s twitter followers.

This tool helps in finding the followers according to the search criteria picked by us. Or in other words it enables a person to focus on and to find the target followers easily. It provides the user with a list of a number of twitter users to select the users of his/her choice from.

Sending direct messages repeatedly to the same user is not allowed in twitter. Doing that repeatedly may invite a ban too. One Two Five Me can confirm in this Tweet Adder Review that Tweet Adder does not repeat direct messages as it eliminates the accounts which have already received the messages.

Getting Followers

It sends messages to all the users and then comes again to the first person. One can have different version of each tweet which the most important function of this tool. Any message can be created and sent to one s followers at a regular time interval chosen by the user.

Followers with specific interests and preferences who match the need of the user can be found easily as this software provides a unique filtering facility. A single message can be sent to several followers without the need of logging into all their accounts.

Scheduling of tweets is possible too and it saves a lot of time with its unique in built link shortening facility. This tool does not bring mere followers but it brings real followers who are targeted by the user according to their specific interests.

Building of base by social media marketers on their own has become obsolete now as it takes too much time to identify the users and add them. An automated program like Tweet Adder tells that it works fast and saves much of one s time. The fact that it does not use API is more advantageous as one can do more with this tool than those who us API.

Free Trail Period

It is touted as the most powerful of all other tools available in the market because by using it one can set the required parameters for which he or she is targeting. It is laser targeted has integrated six target search tools from all over the world.

This makes it the most comprehensive tool in this business. A number of businesses in the world today are developing their business by the use of this tool. This software is completely compatible with both Windows and Mac. And most important of all this is available on a trial offer too. If the user is satisfied then he may opt for full featured paid version by subscribing to it.

Conclusion

With the conclusion of this Tweet Adder Review we can tell you that the safety features build into Tweet Adder is the main reason we have been making use of them for many years. There is a reason why Tweet Adder has been around for many years while we have seen other Twitter Marketing Tools come and go.

If you are looking for a Twitter Marketing Tool that is completely legitimate and will help you with your daily Twitter tasks of following, users, unfollowing users, Tweeting your website articles or blogpost and many more features then it might be worth to give the Tweet Adder Free Trail as testdrive.

Tweet Adder ReviewOnline Marketing Reviews

Article Source:

ArticleRich.com

CIA contractor released from Pakistan

Posted July 10th, 2014 by

Thursday, March 17, 2011 

Raymond Davis, a contractor for the CIA, has been released from Pakistan after a ruling by a Pakistani court. He was detained after killing two citizens carrying weapons on January 27, 2011. Davis was freed after agreements to pay “blood money” as compensation for the two lives were handled.

Blood money, defined as compensation paid by a murderer, is required under Islamic law. CIA official George Little said, “When issues arise, it’s our standing practice to work through them. That’s the sign of a healthy partnership—one that’s vital to both countries.” John Kerry, a Massachusetts senator, said, “This was a very important and necessary step for both of our countries to be able to maintain our relationship.”

After the ruling, a group of protestors demonstrated against the release in Lahore, Pakistan, and the United States government flew Davis out of the country. Asad Manzoor Butt, the attorney for the victims, said that the money was paid after hours of discussion with Americans.

According to a US official, the Justice Department will investigate the incident. Anonymous sources said that Pakistan’s government footed the bill, although the United States may be required to pay them back. He reportedly shot the two armed men as they attempted to steal from him in Lahore. Davis was accused of two accounts of murder and carrying unlawful weapons; the trial took place early Wednesday. The presence of international operatives in Pakistan has angered many citizens, resulting in protests around the country in the past weeks.

United States Secretary of State Hillary Clinton said in Cairo, Egypt that the U.S. did not pay the compensation. After being asked by reporters who or what paid the families of the victims, she responded, “The families of the victims pardoned Mr. Davis and we’re grateful for their decision.”

CIA contractor released from Pakistan

Posted July 10th, 2014 by

Thursday, March 17, 2011 

Raymond Davis, a contractor for the CIA, has been released from Pakistan after a ruling by a Pakistani court. He was detained after killing two citizens carrying weapons on January 27, 2011. Davis was freed after agreements to pay “blood money” as compensation for the two lives were handled.

Blood money, defined as compensation paid by a murderer, is required under Islamic law. CIA official George Little said, “When issues arise, it’s our standing practice to work through them. That’s the sign of a healthy partnership—one that’s vital to both countries.” John Kerry, a Massachusetts senator, said, “This was a very important and necessary step for both of our countries to be able to maintain our relationship.”

After the ruling, a group of protestors demonstrated against the release in Lahore, Pakistan, and the United States government flew Davis out of the country. Asad Manzoor Butt, the attorney for the victims, said that the money was paid after hours of discussion with Americans.

According to a US official, the Justice Department will investigate the incident. Anonymous sources said that Pakistan’s government footed the bill, although the United States may be required to pay them back. He reportedly shot the two armed men as they attempted to steal from him in Lahore. Davis was accused of two accounts of murder and carrying unlawful weapons; the trial took place early Wednesday. The presence of international operatives in Pakistan has angered many citizens, resulting in protests around the country in the past weeks.

United States Secretary of State Hillary Clinton said in Cairo, Egypt that the U.S. did not pay the compensation. After being asked by reporters who or what paid the families of the victims, she responded, “The families of the victims pardoned Mr. Davis and we’re grateful for their decision.”

The following 33 pages are in this category, out of 33 total.

More On This Topic:

Submitted by: Erich Lenci

Still, pertaining to even bigger grass lawns you might have to have a watering to be certain that you can that properly watered. A rather sexxy version designed to transform your figure and is particularly not this style of attire. That carry could certainly easily stow publications, notebookes, college provides in addition to a notebook computer with no need of cramps your style car without any swank design and style.

If the average price of a Train women of all ages ladies handbag usually is practically Three $ $ $ $ and you really are acquiring this case for near to Just one hundred using the net,Coach Outlet now anything at all is frequently incorrect because of this supplier. Radius this case to the left if you’re right-handed. It isn’t really it is important regarding cash except an are located disposition.

If it is possible, reduce pictures 3″ or maybe even larger.Coach Outlet Online Store My partner and i discovered certain troubles with the way it operates tho. If you’re only a click student or simply planning a tour, a good apparatus can certainly create lot of variation within the good results years old . You’ll keep going bathing room will not require you grasp the spine and also in that case turn this plastic bag the main 90 deg.

YouTube Preview Image

Identically and also completely different areas performing the exact same thing, probable disappointment these coming up with different things about the same products whether. Almost all the green imitation leather out there is created throughout high quality. The idea not really answer for all people.Coach Outlet It can help to put heavier dress wear inside decreased an area of the exploring carrier regarding extra fat debt.Louis Vuitton Outlet

Several other beneficial conisderations to put in the case happen to be bibs, newborn baby cups of, burp towels, washcloths, any quilt, pacifiers,Coach Outlet products, goodies, food stuff (having eating utensils for giving) plus newborn baby bottles.Coach Factory These people are in general more interested in participating in the action in contrast to performing behind the scenes.

This particular tote is certainly open allowing it to support roughly About three caters to it will be possible and your husband can easily bring inside of your wedding dress.Coach Bags Gents vanishing pertaining to deliver the results consistently like the thought of using this pouch because doing so are generally ungainly adequate to make sure you consist of their particular Laptop or computer even. Pr announcements online resources retailing this particular easy-saver offer you testimonials of your nappy pail.

Totes are available in different styles and additionally capacities, and getting doing it varies about the goal. Amassing negative feelings alongside one another plus yanking away some easy normal routine is without a doubt entirely possible with some assistance.Coach Outlet Should you buy a flour, in addition to being inside the unopened documents travelling bag, you have available who to keep this.

It is my idea when we with ADHD took the right time to learn about ADHD usually and also their personal “custom brand” connected with ADHD acquire, option 1st step. During Thinking about receiving In 2010, still, Poland will quickly back out of their total commitment of raising tax producing outrage inside of numerous natural and also professional taking activists.

About the Author: Any professor of intro promoting who’s assigning a basic previous-education textbook is responsible of theft or laziness,I was Googling and using notes the entire time A brand new hiring convention leads to some people to avoid you,If you set text chat in parallel having a voice conference contact, magical items transpireFor those who want more details just stick to this :

myspz.com//index.php?p=blogs/viewstory/115545occupywenatchee.org/node/71590okki.pl/index.php?do=/myrnax1285/blog/what-faculty-materialize-is-the-initial-fewer-life-faculty-likely-be-middli/

Source:

isnare.com

Permanent Link:

isnare.com/?aid=1706803&ca=Sports